onsdag 24. august 2011

Forskjellige utfordringer på Folkehøgskole

Etter å ha levd det slappe liv siden midten av juni, og ødelagt døgnrytmen en smule, samt ikke spist måltider til faste tider, har jeg nå begynt å venne meg til tilværelsen og livet på folkehøgskole.

Mye informasjon skal inn i hver enkelte elev, man har mye å ta hensyn til og man er nødt til å passe på tidene.
Har nå stått opp to dager på rad rundt kvart over syv, spist frokost 8, lunsj halv tolv, middag kvart på 3 og kveldsmat halv 8. Min faggruppe, altså Barn og ungdomsarbeid har ansvar for kjøkkentjeneste denne uken, den første uka, noe som gjør at det kan være litt vanskelig å finne ut hva man faktisk skal gjøre, hvilke oppgaver man skal ha osv, men det kommer seg nok etterhvert.


Har laget meg en liten utfordring, som jeg har lyst til å prøve å klare en stund: Drikke 2,5 l vann hver dag, Ikke noe sukkerholdig drikke(Brus, Iste, Saft and so on) Juice, melk osv går greit til frokost og lunsj.

Ooog, sist men ikke minst kutte ut Godteri og slike ting. Skal prøve å holde meg frem til bursdagen min, 10.september, blir tross alt 18 år, som sier seg selv at må feires.


Så alt i alt, har det vært en fin opplevelse å starte her, fullt av spenning, glede og noen tårer. samt mye latter og nye bekjente og venner. De jeg har blitt kjent med virker veldig hyggelige, og noen av de kjennes ut som jeg har kjent en god stund nå. Utenom måltider, oppgaver, møte med faggrupper osv, har det vært mest kortspilling frem til nå. Noe som er veldig fint å gjøre når man skal bli kjent.


Legger sannsynligvis ut noen bilder imorgen, for nu e det kvelden ;-)

1 kommentar: